Service är ett intressant begrepp.....och vad som är bra service finns det lika många tolkningar av som det finns kunder. Service handlar ju om förväntningar och resultat. Vi som varit med ett tag har fått lära oss, att bra service handlar om att överträffa kundens förväntningar. Andra verkar ha gått en annan skola, där det inte ens framgått att kunden har några förväntningar....och därigenom behöver inte ansträngningen vara stor. Hahahaha! Jag kanske raljerar lite i överkant, men det är lite roligt att notera att vissa människor som jobbar i ett serviceyrke, ser andra människor som vill ta del av tjänsterna, enbart som besvär. Jag måste erkänna att jag kan snöa in lika mycket på människors beteenden, som hundarnas *L* Dagen idag har bjudit på både och; en snäll mack-kille som höll på att bryta ihop p.g.a att jag bad om hjälp med ett lampbyte (dumma jag...). Allting krånglade och jag fick hitta ett värdigt sätt för honom att ge upp. Vilket jag tyckte att jag gjorde också, lyfte honom inför hans kollegor :o) Sedan rullade jag över gatan till märkesverkstaden, där en talangfull verkstadskille löste det på ett kick, med ett leende på läpparna till och med. Han fick en stjärna i himlen. Det fick däremot inte hans kollega, med vilken man skulle göra bokningar till verkstaden. Oj oj, vilken osmidig man, eller så hade han bara en "bad hair-day" *L* Men min erfarenhet säger mig att verkstadsförmän. är en kategori för sig .... eller så är dom bara allergiska mot rödhåriga tjejer som inte kan ett smack om bilar och vill skoja lite.....Jo, så kan det vara!